۱۶ بهمن ۱۳۹۱، ۲۰:۵۶

مارتین شولتز:

اتحادیه اروپا در معرض تهدید مرگبار قرار دارد

اتحادیه اروپا در معرض تهدید مرگبار قرار دارد

رئیس پارلمان اروپایی با هشدار درباره وضعیت بحرانی اتحادیه اروپا، این تشکل را در معرض تهدیدی مرگبار دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "مارتین شولتز" رئیس پارلمان اتحادیه اروپا در گفتگو با روزنامه آلمانی "ژنرال آنزایگر" درباره وضعیت بحران در اتحادیه اروپا هشدار داده و اظهار داشت این اتحادیه در بسیاری از جبهه ها اعتبار خود را از دست داده است. اروپا به صورت مرگباری در معرض تهدید قرار دارد. زمانی که مردم از یک پروژه و یک ایده رویگردان شوند، بنابراین، آن ایده به پایان خود نزدیک می شود.

وی افزود نخست وزیر انگلیس هم در چنین شرایطی با تهدیدهای خود مبنی بر اینکه درباره عضویت کشورش در اتحادیه اروپا همه پرسی برگزار خواهد کرد، نمک را روی زخمهای باز اروپا می پاشد.

"مارتین شولتز" همچنین با انتقاد شدید از ناهماهنگی دولتهای اروپایی که به بن بست در این اتحادیه می انجامد،  درباره یک اتحادیه اروپا بر مبنای برداشت و نظرات انگلیس هشدار داده و گفت دولتهای عضو این اتحادیه می توانند به توپ بازی منافع سیاسی و اقتصادی دیگر کشورهای دنیا تبدیل شده و در باتلاق بی اهمیتی فرو روند.

وی افزود: بعد از نشست شکست خورده اتحادیه اروپا در نوامبر، باید در پنج شنبه و جمعه آینده یک روند جدیدی برای حل مناقشات درباره بودجه هفت ساله اتحادیه اروپا ایجاد شود.
 

کد خبر 1808699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha